W świecie pandemii, pracy zdalnej i przenoszenia wszelkich możliwych aktywności do Internetu, posiadanie dobrej klasy sprzętu audio i wideo, jako uzupełnienia swojego komputera, to rzecz niezbędna. Pracując w taki sposób warto wybrać dobrej jakości kamerę do wideokonferencji. Dziś podpowiemy, jak to zrobić.

Na co zwrócić uwagę, wybierając kamerę do wideokonferencji?

Jakość obrazu, jaki daje nam kamera do wideokonferencji podczas wirtualnych spotkań z pracownikami czy kontrahentami, to nie tylko kwestia łatwej komunikacji, ale także wizerunku i prestiżu. Wybierając sprzęt do wirtualnych konferencji, trzeba wybierać te przynajmniej ze średniej półki, umożliwiające automatyczne dostrajanie ostrości oraz jasności obrazu. Dzięki temu spotkania odbywają się bez zbędnych przerw technicznych, co również wpływa na profesjonalny wizerunek.

Jeśli spotkania mają odbywać się w trybie posiedzeniowym, czyli będzie w nich uczestniczyć więcej, niż dwie czy trzy osoby, kamera do wideokonferencji powinna mieć szerokokątny obiektyw, ułatwiający „zebranie” wszystkich w kadrze bez zniekształcania obrazu. Mając do wyboru kamerę do wideokonferencji z możliwością wyboru różnych trybów lub bez tej opcji, zdecydowanie lepiej nawet dopłacić do pierwszego wariantu. Powód jest prosty: obsługa takiego sprzętu jest nie tylko prostsza, ale i szybsza. A czas, jak wiadomo, kosztuje. Zwykle sprzęt tego typu będzie posiadał opcję selektywnej regulacji kontrastu, czy HDR.

Warto sprawdzić, czy wybrany przez nas sprzęt będzie zapamiętywał nasze ulubione ustawienia, takie jak zoom, pan czy tilt – to opcja, która jest w stanie zaoszczędzić sporo czasu na przygotowaniu każdego spotkania. Dobra jakość wideo to jednocześnie możliwość korzystania z plansz, tablic, plakatów i innych pomocy, niezbędnych do zobrazowania tematu rozmowy. Nie wspominając już o takiej kwestii, jak jakość dźwięku, która w tym wypadku jest szalenie ważna. Wysoka jakość obrazu i dźwięku podczas wideokonferencji będzie wizytówką firmy.

Kamera do wideokonferencji – znane czy mało znane marki?

W tej kwestii specjaliści od technologii są jednomyślni i podkreślają, że warto zapłacić więcej za sprzęt znanego producenta, po którym dokładnie wiadomo, czego można się spodziewać. Dzięki temu można nie tylko lepiej dopasować kamerę do wideokonferencji do swoich potrzeb, ale przewidzieć i przeciwdziałać jej ograniczeniom, znana jest też hipotetyczna żywotność takiego sprzętu. Nowe marki, czy „innowacyjne” produkty, chociaż faktycznie kuszą cenami, mogą okazać się przysłowiowym strzałem w kolano.

Jeśli na co dzień w siedzibie naszej firmy przygotowywane są wideokonferencji oraz konferencje z pracownikami, warto od razu zaopatrzyć się nie tylko w dobrej jakości kamerę do wideokonferencji, ale najlepiej w cały zestaw. Im lepsza jego jakość, tym więcej na tym skorzystamy jako inwestorzy. Warto zwrócić też uwagę na to, z jakimi popularnymi programami do tworzenia wideokonferencji kupowany przez nas sprzęt wideo będzie współpracował. To kolejna zaleta korzystania ze znanych marek – w ich przypadku nie ma na tym polu żadnych nieprzyjemnych niespodzianek.