Reklamy widoczne w wynikach wyszukiwania
Korzystając z najpopularniejszej wyszukiwarki, jaką jest Google, możesz podpowiedzieć innym użytkownikom, gdzie powinni kliknąć. Reklamy w wyszukiwarkach pojawiają się po wpisaniu konkretnej frazy. To doskonały sposób na promocję, polecany przez specjalistów od marketingu internetowego. Stanowi element większej strategii, jaką jest pozycjonowanie. Reklamy w wyszukiwarkach poleca się zwłaszcza przy promowaniu sklepów internetowych. Nie wiesz, jakie słowa naprowadzą na twoją stronę? Skorzystaj z Google Ads. To doskonały tester dla słów kluczowych. Narzędzie sprawdza się do sprawdzenia, jakie frazy są opłacalne. Co ciekawe, zestawy fraz można zmieniać podczas trwania kampanii.
Sposób na większy ruch na stronie www
Reklamy w wyszukiwarkach zapewniają rozpoznawalność. Klienci nie znając sklepu, znajdują go po wpisaniu powiązanej z nim frazy. Wejścia na witrynę sklepu dzieją się automatycznie. Tak szybkiej reakcji nie zapewni żadna ze znanych, tradycyjnych metod promocji. Spoty reklamowe w telewizji, foldery czy bannery są kosztowne i nie zawsze skuteczne. Nie ma możliwości ingerowania w ich treść już po wystartowaniu kampanii. Promocja w sieci jest elastyczna. Na każdym etapie można sprawdzić jej skuteczność i dokonać ewentualnych zmian.
Klient w centrum reklamy
W jaki sposób są skonstruowane reklamy w wyszukiwarkach? To intuicyjne narzędzie, które ma poprowadzić pod konkretny adres. Wszystko opracowano tak, aby klient mógł liczyć na maksymalną wygodę. Jeśli reklama ma być skuteczna, musi być dopasowana do wszystkich urządzeń mobilnych. Internauci coraz rzadziej korzystają z komputerów stacjonarnych. Wyszukiwanie produktów, zakup, płatności, wszystko odbywa się drogą elektroniczną. Jeśli jeden z tych elementów będzie niedopracowany, prawdopodobieństwo, że klient wróci pod ten sam adres, jest praktycznie żadne.
Tanie reklamy w wyszukiwarkach
Patrząc na koszt kampanii reklamowej w sieci, można odnieść wrażenie, że nie jest to tania inwestycja. Pamiętaj jednak, że płacisz za reklamę, którą możesz przez cały czas monitorować i w razie potrzeby modyfikować. Na taką wygodę nie można liczyć przy tradycyjnych sposobach reklamowania. Kampanie są opracowane pod kątem konkretnego nośnika. Gotowy produkt można już tylko publikować. Nie ma mowy o edycji treści, sprawdzaniu ile osób dotarło do naszego sklepu dzięki np. bannerowi reklamowemu. Sieć usprawnia kontrolę i pomaga weryfikować pierwotne pomysły.
Kiedy warto postawić na reklamy w wyszukiwarkach? Im wcześniej, tym lepiej. Powinny po nią sięgać nawet start-upy.