woman watching webinar online on computer, business education concept, coaching

Cyfrowi asystenci stają się nieodzownym elementem coraz większej liczby systemów informatycznych. Moda na tę technologię z dużą dynamiką opanowuje coraz to nowe branże i rynki. E-learning nie jest wyjątkiem – w zdalnych systemach szkoleniowych również coraz większe znaczenie mają wirtualni pomocnicy.

Jakie korzyści wynikają z wykorzystywania cyfrowych asystentów? Dlaczego warto rozwijać systemy szkoleniowe właśnie w tym kierunku?

 

E-learning bardziej przyjazny dla użytkowników?

Podstawową zaletą systemów e-learning jest duża dostępność dla użytkowników. Możliwość odbycia szkolenia w dowolnym miejscu i dowolnym czasie to korzyść dla wszystkich firm dysponujących rozproszonymi strukturami. Jednak sama możliwość podnoszenia kompetencji i zdobywania wiedzy bez konieczności opuszczania uczestniczenia w tradycyjnych szkoleniach już dawno przestała być przewaga konkurencyjną. Dlatego też menedżerowie działów szkoleń coraz chętniej poszukują rozwiązań, które mogą tę przewagę przywrócić. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest wykorzystywanie wirtualnych asystentów.

 

E-learning coraz bardziej mobilny?

Dlaczego wirtualni asystenci cieszą się tak dużym zainteresowaniem? Jednym z powodów jest dynamiczny rozwój technologii mobilnych. Cyfrowi asystenci są bowiem doskonałym uzupełnieniem aplikacji mobilnych, które coraz częściej są wykorzystywane w systemach zdalnego uczenia. Trend ten jest tak powszechny, że doczekał się nawet własnej nazwy: m-learning.

Rozpoznawanie mowy, rzeczywistość rozszerzona i wirtualna, social learning oraz właśnie wirtualni asystenci to technologie, które sprawiają, że szkolenia są nie tylko przydatne, ale również atrakcyjne. A te dwie cechy zwiększają chęć użytkowników systemu do aktywnego uczestnictwa i powoduje wzrost ich zaangażowania. Technologie te sprawiają także, że możliwe jest kreowanie takich scenariusz szkoleń, które niezwykle trudno realizować na tradycyjnej sali szkoleniowej.

 

E-learning coraz bardziej osobisty?

Pisząc o zaletach wirtualnych asystentów nie sposób nie wspomnieć o personalizacji. Dla nikogo nie jest bowiem tajemnicą, że cyfrowi doradcy ułatwiają dostosowywanie wszystkich systemów do rzeczywistych potrzeb i preferencji użytkowników. Nie inaczej jest w przypadku systemów e-learning.

Automatycznie asystenci nie tylko ułatwiają przeprowadzenie użytkowników przez całość przygotowanych programów szkoleniowych, dostosowując zarówno zakres materiału jak i tempo do oczekiwań szkolonego. Automaty pełnią także nieocenioną rolę w zbieraniu informacji zwrotnej, która jest bardzo dużą wartością dodaną dla wszystkich menedżerów odpowiedzialnych za obszar rozwoju kompetencji.

Wszystko to sprawia, że wirtualni asystenci nie są już wyłącznie modnymi gadżetami, a stają się jedną z podstawowych funkcjonalności systemów e-learning – zarówno aplikacji webowych jak i mobilnych. I nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższej przyszłości ich popularność malała.